Krenuvši od elemenata koji čine dizajn interijera, preko grafičkih rješenja kojima nastaju logo i cjenici kafića i restorana, pa sve do izgleda i čistoće toaleta. Ako je suditi po istraživanjima, posljednje navedeno je gostima najbitnije. Anketa koju je prije par godina napravila agencija Harris Interactive pokazala je da 79% ispitanika izbjegava restorane u kojima su imali neugodno iskustvo u toaletu.
„Ako se u restoranu ne potrude zamijeniti kuglice za pisoar ili očistiti WC školjku i podove toaleta, možete samo zamisliti kako im izgledaju hladnjaci i radne površine u kuhinji“, pisao je Anthony Bourdain u svojoj knjizi "Kuhinja povjerljivo: Avanture u kuharskom podzemlju". Jednakog razmišljanja su i ispitanici ankete. Premda nema preciznih dokaza da je čistoća toaleta izravno povezana s čistoćom kuhinje, logika je jasna – ako vam nije stalo do čistoće prostorija koje gosti koriste, koliko vam je onda stalo do čistoće i sigurnosti prostorija za pripremu hrane koje ostaju skrivene od njihovih znatiželjnih pogleda.
Ako još uvijek mislite da iskustvo koje gosti dožive u toaletu ne igra bitnu ulogu u njihovoj odluci da dođu ponovno, zanimat će vas podatak iz ranije spomenute ankete koji kaže da 3 od 10 gostiju odbija ponovno posjetiti lokal u kojem su doživjeli neugodno iskustvo u toaletu. Pored toga, 50% ispitanika će o tom iskustvu razgovarati s obitelji i prijateljima i dodatno proširiti loš glas. Nešto što također treba uzeti u obzir jest da živimo u eri društvenih mreža. Gosti opise i fotografije onoga što zateknu u toaletu, bilo dobro ili loše, često dijele sa svojim prijateljima i pratiteljima, ali i na službenim stranicama i profilima lokala, te blogovima i stranicama sa recenzijama ugostiteljskih objekata. Razlozi su to zbog kojih želimo pokrenuti priču o ovoj maloj prostoriji koja može biti od velikog značaja za vaš posao.
Na što obratiti pozornost?
Ako je suditi po iskustvima vlasnika vrhunskih svjetskih ugostiteljskih objekata, ključno je objekt podijeliti na zone, primjerice ulaz, kuhinja, šank, dio restorana gdje se služi hrana, toalet, chill out zona i sl. U svakoj od zona se boravi iz različitih razloga, što ih čini jedinstvenima. Kao takve, svaka od zona zahtijeva poseban pristup unutar smjernica branda objekta. Rezultat je kreiranje ugodnog iskustva i motiviranje gostiju da se uvijek iznova vraćaju po još. Ali kako to postići u zoni toaleta?
Čišćenje
i dezinfekcija
Čak i ako vaš objekt ne krasi blještavi
toalet dizajniran po posljednjim trendovima, on bez iznimke mora biti
besprijekorno čist. Jako bitan dio održavanja toaleta jest njegova
dezinfekcija, nešto u čemu mnogi griješe. To što je nešto naoko čisto, ne mora
značiti da je lišeno opasnih mikroorganizama nevidljivih ljudskom oku. Upravo
zbog toga bitno je onima koji održavaju toalet osigurati profesionalna sredstva
namijenjena dezinfekciji toaleta, kao i edukaciju kako ih ispravno koristiti.
Dezinfekciju je potrebno izvršiti pri svakom čišćenju i pritom posebno obratiti
pozornost na područja koja ljudi najčešće diraju, kao što su ručice za puštanje
vode, slavine, kvake te držači sapuna i papira.
Ono što su gosti istaknuli kao dodatni znak posvećenosti održavanju čistoće u toaletu jest pisana garancija o tome kada je toalet zadnji put održavan.
Na slici:
TASKI Sani 4u1, čisti, uklanja kamenac, dezinficira i ostavlja ugodan miris - POGLEDAJ U WEBSHOPU
Cif Professional Washroom 2u1, sredstvo za čišćenje i uklanjanje kamenca - POGLEDAJ U WEBSHOPU
Buzil Bucasan Trendy, efikasno uklanja kamenac, ostatke sapuna i prljavštinu - POGLEDAJ U WEBSHOPU
Uvijek
napunjeni toaletni držači sapuna i papira
Stvoriti imidž objekta koji brine o svojim
gostima cilj je svakog ugostitelja. Kada gosti koriste toalet i pritom naiđu na
dovoljne količine toalet papira, imaju čime oprati ruke, osušiti ih te imaju
gdje baciti papir, postiže se upravo to. Nemojte si dozvoliti da gosti osjete
da ste ih iznevjerili. Kako drugačije opisati osjećaj kada posegnete za toalet
papirom, a tamo vas dočeka prazna rola?
Kako bi sebi bar djelomice olakšali posao oko opremanja toaleta papirom i pražnjenja kanti, mnogi u toalete stavljaju električna sušila za ruke, što je s higijenskog stajališta pogrešan korak. 80% bakterija se širi preko naših ruku i redovno pranje je najbolja prevencija od raznih bolesti. Prema istraživanjima australskog sveučilišta Queensland, papirni ubrusi su znatno prihvatljiviji za sušenje ruku od sušila. Razlog tome je što se sušenjem pomoću fenomata velik broj bakterija usisava iz toaleta, raspršuje po rukama i diže u zrak, te kroz dišne puteve ulazi u tijelo. Osim toga, samo sušenje ruku je mnogo efektnije i brže s papirnim ubrusima.
Tork Image Design linija toaletnih držača
Dobro
obučeno i organizirano osoblje
Ključ kod stvaranja čistog i opremljenog
toaleta je organizirano osoblje koje ima točno definiran raspored aktivnosti i
odgovornosti. Preduvjet za to je edukacija po pitanju korištenja profesionalnih
sredstava, opreme za čišćenje te načina kako nadopuniti držače papira i sapuna.
Uspostavljanje točno definiranog dnevnog rasporeda čišćenja, održavanja i
pražnjenja kanti za smeće, kod uposlenika će ovaj posao pretvoriti u rutinski
dio njihovih svakodnevnih aktivnosti.
Mirisi
u toaletu
Toalet je prostorija u kojoj se mogu razviti
izrazito neugodni mirisi, stoga je bitno posvetiti pozornost odabiru
kvalitetnog raspršivača mirisa koji će osigurati da se to ne dogodi. Dodatni
detalj kod oblikovanja toaleta kao mirisne oaze jest korištenje parfimiranih
sapuna za ruke koji će svojim delikatnim mirisom služiti kao podsjetnik na
ugodno iskustvo posjeta vašem restoranu.
Luksuzna linija sapuna i losiona Lapē Collection - POGLEDAJ U WEBSHOPU
Dizajn toaleta
i detalji koji znače mnogo
Toalet je odlično mjesto da gostima
ispričate zanimljivu i upečatljivu dizajnersku priču koju će rado podijeliti sa
svojim prijateljima. On treba pratiti dizajn koji dominira u objektu, ali vam
istovremeno daje odriješene ruke da se poigrate elementima dizajna kao što su
zanimljive pločice, tapete, umivaonici, slavine i sl. Razmišljajte na način da
želite dati svom toaletu onaj „wow“ faktor.
Pritom nemojte zaboraviti na
funkcionalnost. U toalete ubacite čvrste vješalice za torbe ili jakne, birajte
umivaonike i slavine koji će umanjiti nepotrebno prskanje i vodite računa da su
ogledala dovoljno odmaknuta od mokre zone kako biste spriječili stvaranje mrlja
od vode.
Nemojte zaboraviti ni osvjetljenje, koje
treba biti dovoljno jako da se gosti mogu pogledati u ogledalu, ali ne toliko
jako da se osjećaju kao da su na ispitivanju. Ako možete, preskočite
fluorescentna svjetla, radije koristite jednostavna rasvjetna tijela koja će
davati ugodnu svjetlost.
Dodatni element koji će od toaleta stvoriti
zasebnu zonu objekta jest ubacivanje zvučnika u prostoriju i odabir glazbe koja
će djelovati opuštajuće na goste. Chill-out ritmovi ili lagani jazz bit će
sjajan odabir. Neki ugostitelji odu i korak dalje i u toaletima puštaju zvukove
ptica ili oceana. Sve što će biti u skladu s pričom vašeg restorana je
dozvoljeno, tako da slobodno pustite mašti na volju.
Tork Image Design linija toaletnih držača
Naposljetku, nemojte zaboraviti na detalje.
Cvijeće i zelene biljke prostoru će dati dozu živosti, a losion za ruke i sitna
kozmetika upotpuniti sliku vas kao ugostitelja koji drži do svojih gostiju.
Premda se može učiniti da smo od svega navedenoga napravili
znanost, stvari su u biti veoma jednostavne. Gosti žele tri stvari - čistoću,
papir i sapun. Ako ih pritom uspijete oduševiti zanimljivim dizajnerskim
elementima, imate dobitnu kombinaciju za toalet o kojem će se pričati u
superlativima.
Ispunjava li vaš toalet ove kriterije? Želimo vam pomoći da
to postignete koristeći vrhunske proizvode. Pored širokog asortimana Diversey profesionalnih
proizvoda za čišćenje, Kimberly-Clark i Tork programa toaletnih držača i
punjenja te luksuznih sapuna i losiona iz Lapē kolekcije, nudimo i besplatnu
edukaciju djelatnika, te vrhunsku uslugu čišćenja. Zdravije, sigurnije,
produktivnije.
Za više informacija javite nam se na besplatni telefon 080 080 080 ili
posjetite naš webshop.